blondin elr brunett?!

jo... igår efter att jag duschat så stog jag och fixade håret (ointressant fakta haha), men iaf så upptäckte jag att det liksom bara var ungefär två veckor sen jag blonderade håret och min utväxt är redan en centimeter?!?!

PANIK PANIK PANIK

grejen är att den inte direkt är osynlig.. den är mer mörkbrun elr nästan svart! :s om man kollar lite närmare..
så jag började fundera på det och insåg att om den redan är en centimeter efter två veckor hur fan ser det inte ut efter en månad då? fan typ skabbhår ju! usch o fy o blää asså håret är fan viktigt, iaf för mej men samtidigt har man ju inte råd med att lägga ut 1000 spänn varje månad på en blondering för att det blir utväxt. plus att det är inte alls bra för håret på nå sätt (bortsätt från att det blir snyggt, hehe).

men när jag var hos frissan i början av månaden blev jag ju inte riktigt nöjd, just för att det var så mörkt i hårbotten så jag fick komma tillbaks och "fixa till det" men vettefan om det verkligen blev så mycket bättre.

så nu har jag setat och vägt för och nackdelar med att vara brun och blond!
fördelar som blondin: 
det är jätte fint
och speciellt på sommaren när man blir brun! (love it)
nackdelar som blondin:
alla får inte utväxt men många får en mörkbrun/svart utväxt som syns för tydligt och är riktigt ful enligt mej själv! då blonderar man ju också mera, vilket sliter sjukt mycket på håret. plus att för att få ett säkert bra resultat gör man det hos frisör (kan göra hemma såklart, men lite mer riskabelt för missfärgning) men gör du det hos frisör så kostar det ungefär 1000 spänn varje gång.

fördelar som brunett:
man kan ha vilken färg på kläderna man vill haha (jag som fått för mej lite knas).
det är jätte fint! och om man får utväxt så räcker det med att färga endast den, och de kan man göra hemma. dessutom kan man färga håret brunt hemma också, av egna erfarenheter så tycker jag det inte är så krångligt att färga brunt hemma vilket också inte är lika dyrt. skillnaden är väll att om man färgar håret blondt hemma så blir det oftast inte bra vid första blekningen så då lär man ju göra det ett antal ggr till. vilket sliiiiiter på håret!

nackdelar som brunett:
man ser oftast blekare ut i ansiktet.

som ni ser är det betydligt mer nackdelar som blondin än som brunett. jag har säkert missat massa men det här var det jag kom på. men om nån kommer på nått mer så kommentera gärna! men asså det nackdelar och fördelar jag kommit på kanske bara gäller mitt hår. nån annan kanske inte alls får någon mörk utväxt.

och jag skrev ju att "jag fått för mej lite knas" angående kläderna. hehe jo jag tycker inte att jag kan ha t.ex. en vit tröja på mej för att jag är blond :P jag säger inte att ni andra inte kan ha det. det är ba så jag känner. men det känns som det blir så mycket ljust, liksom kaka på kaka. men däremot om man har brunt hår så kan man ju ha vilken färg som helst! det känns som om det finns så mycket kläder som jag skulle passa bättre i om jag hade brunt hår så det lutar åt att färga brunt. men vet inte säkert...

så.. blond elr brunett?! (ingen brukar ju kommentera, men snälla gör det h3h3 behöver hjälp!)

  
där ser ni min fina utväxt!


och OM jag nu skulle färga brunt... vilken typ av brun ska jag ha?


(mitt löshår är ungefär som nummer 3)

beslutsångest kallas det nog!
/Rebecca


Kommentarer
Postat av: matilda

jag tkr du ska vänta lite och låta ditt hår vila även fast du får utväxt. de i din omgivning brukar nog inte tänka på de lika mke som dig.



sen tkr jag nog nummer 1 elr 3 :D

2010-01-17 @ 19:14:03
URL: http://triobloggen.blogg.se/
Postat av: matilda

jag tkr du först ska låta ditt hår vila eftersom du nyss färgat de även om du får lite utväxt.

din omgivning tänker inte på de lika mke som dig:)



sen tkr jag iaf nummer 1 eller 3:)

2010-01-17 @ 19:15:31
URL: http://triobloggen.blogg.se/
Postat av: rebecca

yes nån som svara iaf :D

h3h3, aah jag tänkte också på de..

men fortfarande vill jag inte gå runt med världens äckligaste och fulaste utväxt! och det är nog som du säger att jag tänker på de mer än min omgivning men ändå så vill jag "vara nöjd" med mej själv om man säger så.. och jag känner mej inte lika fin haha om jag har utväxt :P men som skrivet så ska jag nog iaf vänta några veckor iaf haha ;) så håret får vila. några hårinpackningar också så mår det extra fint. men dessutom så sa ju min frissa sist jag var där att mitt hår var väldigt tåligt. eftersom det inte blev risigt elr så.



och angående färgerna så håller jag med dej ;)

dem två är nog dem finaste enligt mej. nu är bara frågan om nummer tre är lite mörk (asså att jag ser för blek ut) elr om jag bara tror att jag inte passar i den mörka :P fast det beror ju helt på vad man har för smink också.



haha tror aldrig jag har skrivit en sånn här lång kommentar! jaja tjing! :*

2010-01-17 @ 19:25:46
URL: http://triobloggen.blogg.se/
Postat av: carro

håller med 1 eller 3! och blek tror jag inte du kommer se ut att vara, du passar i brunt och blont :D

nä men säger de också, tror inte de är så många förutom du som tänker på utväxten fast deklart man vill ju vara nöjd själv:)

2010-01-17 @ 20:25:25
URL: http://triobloggen.blogg.se/
Postat av: rebecca

yes :) nej, hoppas inte jag ser blek ut. men vi får väll se hur det blir, om jag färgar och vilken färg isf. men tror isf nån av 1 och 3. :)

2010-01-17 @ 21:04:39
URL: http://triobloggen.blogg.se/
Postat av: Någon som du inte känner

Om du ska färga brunt,som jag tycker du skulle passa i eftersom jag har sätt dig på stan nån gång haha har jag för mig, så tycker jag nr 1 och 3 är snygga. Fast trean skulle du kanske framstå som lite blek,så tycker du ska sattsa på nr 1! Och som du säger, de är sjukt snyggt med blont hår på sommaren så därför kan du göra som jag, typ sattsa på blont på sommaren och brunt på vintern! Eller nått, jaja hoppas att du fick lite hjälp på traven!

2010-01-18 @ 00:24:52
Postat av: rebecca

haha hej! kul att någon mer kommenterar! skulle varit ännu roligare om du sa vem du var ;P



tror vi delar samma åsikter btw. tycker nog likadant som dej. men är jätte sugen på att färga brunt nununu! så vi får ser hur det blir..



tack för hjälpen! :D

2010-01-18 @ 18:33:25
URL: http://triobloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0